ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
SAMSUN İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • KURUMSAL YAPI
    • İL MÜDÜRÜ
    • İL MÜDÜR YARDIMCILARI
    • ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ
      • GIDA VE YEM
      • BİTKİSEL ÜRETİM VE BİTKİ SAĞLIĞI
      • HAYVAN SAĞLIĞI VE YETİŞTİRİCİLİĞİ
      • BALIKÇILIK VE SU ÜRÜNLERİ
      • ARAZİ TOPLULAŞTIRMA VE TARIMSAL ALTYAPI
      • ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ
      • KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME
      • KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER
      • İDARİ VE MALİ İŞLER
    • İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
      • ALAÇAM
      • ASARCIK
      • ATAKUM
      • AYVACIK
      • BAFRA
      • CANİK
      • ÇARŞAMBA
      • HAVZA
      • İLKADIM
      • KAVAK
      • LADİK
      • ONDOKUZMAYIS
      • SALIPAZARI
      • TEKKEKÖY
      • TERME
      • VEZİRKÖPRÜ
      • YAKAKENT
    • VİZYON - MİSYON
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
  • BİLGİ MERKEZİ
    • FAALİYETLERİMİZ
    • YAYINLARIMIZ
      • SAMTİM DERGİSİ
      • KİTAPLARIMIZ
      • LİFLETLERİMİZ
      • FAALİYET RAPORLARIMIZ
      • TARIMSAL STRATEJİ
      • SAMSUN İLİ KURAKLIK EYLEM PLANI
    • MAVİ YILDIZ GIDA GÜVENLİĞİ ÖDÜLÜ
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation LinksSamsun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü > Duyuru

Samsun İli Sabit ve Gezginci Arıcılık Kararları

30.3.2021 / Gösterim Saysı : 112 / Arşiv

​

      İlimizde tarımsal üretimin önemli bir kolu olan arıcılıkla ilgili iş ve işlemlere ilişkin olarak, 03/06/2011 tarih ve 639 sayılı Tarım ve Orman Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 11/6/2010 tarihli ve 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri Bitki Sağlığı Gıda ve Yem Kanunu, 22.03.2012 gün ve 28241 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Arıcılık Yönetmeliği doğrultusunda Samsun İlindeki yerli arıcılar ile il dışından gelecek gezginci arıcıların faaliyetlerini düzenlemek üzere aşağıda belirtilen tedbirler alınmıştır.

1- İlimizdeki arı konaklama yerleri ve konaklama kapasiteleri; bitki florası, ekolojik yapı, yerleşim  birimleri  ve  mevcut  arı  yoğunluğu  dikkate  alınarak  İlçe  Tarım  ve Orman Müdürlükleri  tarafından  belirlenmiştir.  Belirlenen  yerlere  ilişkin  kapasite İl Müdürlüğü internet sitesinde ( https://samsuntarimorman.gov.tr//Duyuru/306) yayınlanmıştır.

2- Gezginci arıcıların yerleştirilmelerinde, İlçe Müdürlükleri yetkilidir. İl Müdürlüğü internet sitesinden  yayınlanan  konaklama  bölgeleri  dışına  ve  belirlenmiş  koloni  kapasitesi üzerindeki yerleşim taleplerine izin verilmez. Ancak konaklama planlamasında sadece en son gelen arıcıyı mağdur etmeyecek şekilde bölge koloni kapasitesi üzerinde konaklama müsaadesi verilir.

3- Belirlenmiş bölgede konaklayacak gezginci arıcı, konaklayacağı yer gerçek kişiye ait ise şahısla,  mahalle arazisi ise mahalle muhtarlığıyla,  diğer tüzel kişiliklere ait arazi ise yetkililerle, Devlet ormanlarında konaklayacak arıcılar da Orman Genel Müdürlüğünün ilgili birimleri ile yazılı anlaşma yapar.

4- İlçe Müdürlükleri tarafından belirlenmiş konaklama yerlerinden tercih yaparak anlaşan arıcı, çıkış yapacağı İlin İl/İlçe Müdürlüğüne gideceği adresi sözlü ya da yazılı beyan ederek Hayvan Sevklerine Mahsus Yurtiçi Veteriner Sağlık Raporu ve arı vize belgesini alır, arılarını sevk eder. Rapordaki sevk adresi ile konaklayacağı adres aynı olmalıdır. Beş gün  içerisinde  konakladığı  İlin  İl/İlçe  müdürlüğüne,  veteriner  sağlık  raporu  ile  Arı Konaklama Belgesini (AKB) alır.

5- AKB'si olmayan arıcının veteriner sağlık raporu vize edilmez. Gezginci arıcılık yapan, kayıtlı olduğu adrese ve/veya kendi arazisine dönen arıcının da arı hareketlerinin kontrolü ve takibi için AKB alması gerekir.

6- Alınacak  Hayvan  Sevklerine  Mahsus  Yurtiçi  Veteriner  Sağlık  Raporunda  belirtilen adresten farklı bir adreste usule aykırı yerleşen arıcının arıları, il/ilçe müdürlüğünün talebi ile mülki amirlikçe güvenlik güçleri marifetiyle bulunduğu yerden kaldırılır.

7- İl/ilçe müdürlüğü, işgal edenler hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 154 üncü maddesine göre işlem yapılmak üzere, Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda  bulunur.  Kaldırma  sürecinde  meydana  gelen  zarardan  arıcı  sorumludur. Nakliye ve işçilik ücreti arıcıdan alınır.

8- Mücbir sebepten dolayı arısını izin aldığı adres dışına götürmek zorunda kalan arıcıya il/ilçe müdürlüğünce mazeretinin uygun görülmesi durumunda cezai işlem uygulanmaz, arıcı beş gün içerisinde izin aldığı adrese sevk edilir.

9- Hayvancılık Bilgi Sistemine (HBS) kayıtsız ve kovanları plakasız arıcılara Arı Konaklama Belgesi  verilmez.  Arı  Konaklama  Belgesi  olmayan  arıcıya  Veteriner  Sağlık  Raporu düzenlenmez.

10- İl  içi  nakillerinde  Bakanlık  Veri  Tabanından  alınmış,  İşletme  Tescil  Belgesinin bulundurulması zorunludur.

11- İlimize  gelen  gezginci  arıcılar  yönetmelik  hükümlerine  uygun  olarak  geldikleri  yerin Tarım  ve  Orman  İl/İlçe  Müdürlüklerinden  aldıkları  Veteriner  Sağlık  Raporu  ile konakladıkları  İlçe  Müdürlüğüne  5(beş)    gün  içerisinde  başvurarak  Arı  Konaklaman Belgesi(AKB) alırlar. AKB'si olmayan arıcı ile ilgili 5996 sayılı kanunun 36.maddesinin (f) bendine göre işlem yapılır ve bölgeden çıkışında Veteriner Sağlık Raporu vize edilir.

12- Gezginci arıcılık yapan, kayıtlı olduğu adrese ve/veya kendi arazisine dönen arıcının da arı hareketlerinin kontrolü ve takibi için AKB alması gerekir. AKB'sini 5(beş) gün içinde almayan  ve  sistem  üzerinde  cezalı  duruma  düşen  arıcılar  cezaya  düşme nedenlerini belirtilen bir dilekçe ile ilgili İlçe Müdürlüğüne başvurur.

13- Sabit  Arı  İşletmeleri  kendi  yerleşim  sınırları  içerisinde  yer  değiştirdiklerinde,    İl/ilçe Müdürlüklerinden Arı Konaklama Belgesi almak zorundadırlar.

14- Başka illere yapılacak arı sevklerinde, ekinde vize belgesinin yer aldığı Veteriner Sağlık Raporu ve Dezenfeksiyon Belgesi düzenlenirken veya Vize Belgesi onaylanırken İşletme Tescil Belgesi sistem üzerinden kontrol edilecektir.

15- Gezginci arıcıların aynı yıl içinde 31 Aralık tarihine kadar yapacakları iller arası hareketler için, ilk çıktıkları yerin bağlı olduğu il/ilçe müdürlüğü tarafından arıların gerekli sağlık ve muayene kontrolleri yapıldıktan sonra Veteriner Sağlık Raporu düzenlenecektir. Ayrıca "Arı Vize Belgesi" düzenlenerek Veteriner Sağlık Raporuna eklenecektir. Arıların ilk çıktığı yerin bağlı bulunduğu il/ilçe müdürlüğü tarafından arı vize belgesinin "Vize 1" kısmının tamamı Veteriner Sağlık Raporuna uygun olarak doldurulup onaylanacak, "Vize 2,3,4,5 kısımları ise boş bırakılacaktır.

16- Arıların gittikleri yerdeki il/ilçe müdürlüklerinde görevli resmi veteriner hekim tarafından gerekli sağlık muayene ve kontrolleri yapılarak Veteriner Sağlık Raporu'nun ekinde yer alan Vize Belgesinin ilgili bölümü doldurularak onaylanacak ve arılar bir sonraki yere sevk edilecek  olup,  yeni  Veteriner  Sağlık  Raporu  düzenlenmeyecektir.  Raporun  ve  vize belgesinin fotokopisi alınarak muhafaza edilecek, raporun aslı ile onaylanan vize belgesi arıcıya imza karşılığı teslim edilecektir.

17- Veteriner Sağlık Raporunun veya Vize Belgesinin kaybolması durumunda arıların son konakladıkları  yerin  bağlı  bulunduğu  il/ilçe  müdürlükleri  tarafından  gerekli  sağlık muayene ve kontrolleri yapılarak yeni Veteriner Sağlık Raporu düzenlenecektir. Ayrıca yeniden  Arı Vize Belgesi düzenlenerek Veteriner Sağlık Raporu'na eklenecektir.

18- Arazi sahipleri dışında herhangi bir muhtarlık ile kamu kurum ve kuruluşunca, arıcıdan konaklama ücreti dâhil hiçbir ad altında ücret alınmaz.

19- Gezginci arıcıların konaklatılmasında muhtarlar tarafından kolaylık sağlanacak, rutin trafik kontrollerinde arı nakil araçlarına öncelik verilmesi sağlanacaktır.

20- Gezginci  arıcılık  yapan  üreticiler,    konaklama  yapılan  yerlerde  arıların  çevreye  zarar vermemesi için gerekli tedbirleri (arıcılık yapıldığına dair tabela takılması v.b.)  almakla yükümlüdür. Arı konaklatılan alanlarda otlayan hayvanların arıdan zarar görmemesi için tedbirleri almak hayvan sahiplerinin sorumluluğundadır.

21- Arılıklar,  trafiğin  yoğun  olduğu  bölgelerde  anayoldan  en  az  200  metre,  stabilize  ara yollarda ise en az 30 metre uzaklığa yerleştirilir.

22-Gezginci arıcılık yapan arıcılar, arılarını çevreye rahatsızlık vermeyecek şekilde meskûn mahal dışında bir yere yerleştirir. Sabit arıcılar ise kolonilerini köy ve beldelerde çevreye rahatsızlık vermeyecek şekilde ve insanların toplu olarak hizmet aldıkları cami, okul, sağlık ocağı, karakol gibi benzeri alanlardan en az 200 metre uzağa yerleştirir. Yerleşimin dağınık olduğu bölgelerde ise bu mesafe en yakın eve en az 50 metre olmalıdır.

23- Meskûn  mahal  ve  mücavir  alan  sınırları  içinde  arı  konaklatılmasında  ortaya  çıkan ihtilafların giderilmesinde il/ilçe müdürlükleri yetkilidir.

24- Arılığın  yerleşim  yerinin  komisyon  tarafından  onaylanması  durumlarında,    yaşanacak herhangi bir olumsuzluk arıcının sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Herhangi bir acil durum gerektirecek durumda İlçe Müdürlüğü tarafından arıcılara arılarını kaldırmaları için 5(beş) gün süre verilir. Acil durumlar tutanakla tespit edilip arıların derhal kaldırılması sağlanır.

25- İlimizde  kışlatma  Ekim  ayı  ile  başlar,  Nisan  ayının  ilk  haftasına  kadar  devam  eder. Kışlatma süresi biten arıcıların arılarını bulundukları yerden kaldırmaları zorunludur. Arı kışlatma bölgelerinde flora kapasitesine bakılmadan arılıklar, en az 150 metre aralıkla yerleştirilir. İlimizde kışlatma sonrasında Nisan ayı başından itibaren ilkbahar bakım ve beslemesi dahil olmak üzere konaklamaya devam edecek arıcılar ise İlçe Müdürlüğünce belirlenen noktalarda konaklamaya başlayacaklardır. Koloni yerleştirilirken sabit arıcıların AKS'ye kayıtlı kolonilerini bulundurdukları yer ve miktarı da ilçe müdürlüklerince dikkate alınacaktır.

26- İlimize  gelen  arıcıların  Bakanlığımızca  bulaşıcı  hastalıklara  karşı  uygulanacak  toplu mücadeleye katılmaları zorunludur. 

27- Devlet ormanlarında konaklayacak arıcının izin ile ilgili usul ve esasları ile arı konaklama yer tanzimi, arılık içme suyu ve ulaşım yolları Orman Genel Müdürlüğünce sağlanır.

28- 01/7/2003 tarihli ve 4915 sayılı Kara Avcılığı Kanunu uyarınca ilan edilen Yaban Hayatı Koruma  ve  Geliştirme  Sahalarındaki  arıcılık  faaliyetleri,  ilgili  mevzuat  çerçevesinde hazırlanan Yönetim ve Geliştirme Plan Kararları çerçevesinde yapılır.

29- Zirai  mücadele  yapılan  bölgelerde  ilaçlama  yapacak  özel  ve  tüzel  kişiler  arıcılık yönetmeliğinin  12.    Maddesindeki  hususları  dikkate  alarak  çevredeki  arılara  zarar vermeyecek şekilde ilaçlama yapacak ve arıcılara ilaçlama yapmadan en az 7 gün önceden haberdar edecektir.

30- Mevcut  imkânlar  ölçüsünde  arılıkların  ilaçlama  yapılan  alanlardan  uzak  yerlerde bulunmasına  özen  gösterilir.  Arıcılar,  İl/İlçe  müdürlüklerinden,  bulundukları  yöredeki mücadele programları hakkında bilgi alacaklardır.

31- Belediyeler, Çevre ve Şehircilik, Orman Genel Müdürlükleri tarafından su yatakları, kanal, yeşil alan, mezarlık, fundalık ve bataklıkların ilaçlaması gece yapılacak, arılara zarar vermeyen ilaçlar kullanılacak, arıların zarar görmemesi için gerekli tedbirleri alacaklardır. Türk Gıda Kodeksi Bal Tebliğine (tebliğ no:2012/58) aykırı üretim yapanlar hakkında 5996 sayılı  "Veteriner Hizmetleri,  Bitki Sağlığı,  Gıda ve Yem Kanunu"  gereği yasal işlem yapılacaktır.

32- Arıcılar,  veteriner  tıbbi  ürünlerinin  kullanımında,  ilgili  mevzuata  riayet  etmek, kullandıkları veteriner tıbbi ürünleri kayıt altına almak,  reçeteleri muhafaza etmek ve denetimlerde Bakanlığa sunmak zorundadır.

33- İl/ilçe müdürlükleri; üretilen arı, arı ürünleri ve arıcılıkla ilgili her türlü alet, makine, petek, kovan ve arıcılık malzemesini, arıcılık konusunda yetişmiş personel aracılığıyla kontrol ettirmeye ve rapor tanzimine yetkilidir.  Arıcılar denetim elemanlarına gerekli kolaylığı sağlamakla yükümlüdür ve arıcı kimlik kartını,  resmî görevliler tarafından talep edilmesi durumunda birliğe kayıtlı olduğunu belgelemek için göstermek zorundadır.

34- İlimizde  gezginci  arıcılarla  ilgili  yukarıda  maddeler  halinde  sıralanan  tedbirlere uymayanlar  hakkında  5996  sayılı  Veteriner  Hizmetleri,  Bitki  sağlığı,  Gıda  ve  Yem Kanunu'nun 36 ncı maddesi, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11-13 ve 66 ncı maddeleri, Yeni Türk Ceza Kanunu'nun 5237/177. maddesi ve Kabahatler Kanunu'nun 5326/32. İlgili maddesine göre yasal işlem yapılacaktır.

 

                 Bu karar Samsun ili sınırları içerisinde geçerlidir. Gezginci ve sabit arıcılıkla ilgili alınan bu tedbirlerin tüm Belediye Başkanlıkları, Muhtarlıklar, Samsun İli Arı Yetiştiricileri Birliği ve Terme Bal Üreticileri Birliği ile İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri tarafından ilgililere ilanen duyurulur.


E-HİZMETLER

Gübre Takip Sistemi

Gübre Takip Sistemi

Tarım Tv

Tarım Tv

III. Tarım Orman Şurası

III. Tarım Orman Şurası

Alo 180

Alo 180

Geleceğe Nefes

Geleceğe Nefes

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Ekmeğini İsraf Etme

Ekmeğini İsraf Etme

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Yeşil Masa Projesi

Yeşil Masa Projesi

http://www.evf.gov.tr/

http://www.evf.gov.tr/

Kulak Küpe Sorgulama

Kulak Küpe Sorgulama

Hayvan Bilgi Sistemi

Hayvan Bilgi Sistemi

Tarım Orman Bülteni

Tarım Orman Bülteni

Türk Tarım Orman Dergisi

Türk Tarım Orman Dergisi

Dijital Tarım Pazarı

Dijital Tarım Pazarı

İLETİŞİM

    Samsun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Kılıçdede mah. Abdülhakhamit cad. No:5 55060 İlkadım/SAMSUN

  • Telefon : 0362 231 37 00 (3 hat)

  • Faks : 0362 233 21 63

  • E-Posta : samsun@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanliği@hs01.kep.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​